WATERWINNERS
campagnefilm
KLANT: FERM
DOEL: inspireren
PLATFORM: WEBSITE & SOCIALE MEDIA
DE BRIEFING
De aarde wordt steeds droger, de grondwatervoorraad slinkt zienderogen en het klimaat verandert snel. Da’s niet langer een ver-van-mijn-bedshow want ook in Vlaanderen krijgen we steeds meer te maken met droogte. Non-profit organisatie Ferm engageert zich om het probleem van waterschaarste onder de aandacht brengen.
.
Onder de hashtag #waterwinners lanceren ze een campagne op sociale media met als slogan “Hier groeit water”. Hiermee wil Ferm de Vlamingen niet enkel bewust maken van hun waterverbruik, maar hen ook inspirerende oplossingen aanreiken.
Want met enkele simpele ingrepen in je eigen tuin kan je al heel wat effect hebben.
Om de campagne te bekend te maken bij het grote publiek hadden ze een opvallend campagnebeeld nodig voor printtoepassingen en een leuke animatievideo om te tonen op hun website, instagram- en facebookpagina.
De CAMPAGNEFILM
HET RESULTAAT
Als animatietechniek kozen we voor stopmotion animatie. Deze techniek heeft een authentieke, ambachtelijke look and feel en sluit visueel mooi aan met de kernwaarden en huisstijl van het merk Ferm. Om de kostprijs van de explainervideo te drukken, creëerde Stormbrein de ‘cutout animation’ volledig digitaal in After Effects o.a. door te werken met papiertexturen en te animeren op 12 frames.
We introduceerden het schattige personage ‘Water', een liefelijk druppeltje dat meteen connectie maakt met de kijker.
Want zeg nu zelf: “‘Wie wil Water nu niet een handje helpen?”
Bekijk zeker de volledige campagne op www.waterwinners.be !
HET CAMPAGNEBEELD
DE WORKFLOW
-
STORYTELLING & Copywriting
Storyboard
ANIMATIC
Art Direction
Design & Illustration
AnimatiE (AFTER EFFECTS)
AudioAFWERKING text goes here
-
STORYTELLING & COPYWRITING
-
Description text goes here
-
-
-
Item description
-
Item description